Algemene verkoopsvoorwaarden, uitvoeringsvoorwaarden en uitvoeringswaarden specifiek voor rioolinspectie

 

Alle leveringen van goederen en diensten geschieden tegen de hieronder vermelde algemene verkoopsvoorwaarden (hierna genoemd “Algemene Voorwaarden”) en de algemene uitvoeringsvoorwaarden en desgevallend de specifieke uitvoeringsvoorwaarden voor rioolinspectie. Door het plaatsen van een bestelling of het aangaan van een overeenkomst met nv Derudder cleaning (hierna genoemd de “Leverancier”) verklaart de Klant dat hij kennis genomen heeft van en zijn instemming geeft met deze Algemene Voorwaarden en uitvoeringsvoorwaarden. Behoudens wanneer anders vermeld, wordt met “Klant” zowel consumenten, ondernemingen als overheidsinstanties bedoeld.

  1. Na de ondertekening van de werkbon wordt geen enkele klacht meer aanvaard omtrent de uitvoeringstermijn der werken en/of de aangerekende prijzen.

  2. Elke betwisting of protest nopens een factuur moet schriftelijk worden gemeld aan de Leverancier binnen de vijf (5) dagen na ontvangst hiervan, en dit bij Aangetekend Schrijven

  3. Ingeval van geschillen van gelijk welke aard, is het Belgisch recht van toepassing en zijn enkel de rechtbanken te Kortrijk bevoegd, ook in geval van hoogdringendheid.

  4. Facturen dienen uiterlijk binnen de dertig (30) dagen na de factuurdatum betaald te worden (hierna genoemd : de vervaldag)

  5. Ingeval van achterstallige betaling, is de Klant-onderneming/overheidsinstantie vanaf vervaldag van rechtswege en zonder voorafgaande aanmaning een verwijlintrest verschuldigd, berekend volgens de wettelijke rentevoet van toepassing in geval van betalingsachterstand bij handelstransacties (cfr. Wet van 02/08/2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties B.S. 07/08/2002), waarbij elke begonnen maand voor een volledige maand zal gelden. In geval van gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de factuur uiterlijk op de vervaldag wordt, na vergeefse ingebrekestelling, een forfaitaire schadevergoeding aangerekend van 10% (tien procent) van het factuurbedrag, met een minimum van € 125,00 (honderdvijfentwintig euro) en een maximum van € 2 500,00 (tweeduizendvijfhonderd euro). Onverminderd het bovenstaande, zullen herinneringskosten in rekening gebracht worden als volgt: Na een eerste ingebrekestelling die zonder gevolg gebleven is, zal naar aanleiding van het uitsturen van een tweede en desgevallend derde ingebrekestelling een herinneringskost van telkens € 18,00 in rekening gebracht worden. Door het niet betalen van één factuur uiterlijk op de vervaldag, worden alle andere onbetaalde facturen onmiddellijk en gezamenlijk opeisbaar.

  6. Bij niet betaling op de vervaldag door de Klant-consument wordt aan de Klant-consument een eerste kosteloze herinnering verzonden en krijgt de Klant een aanvullende betalingstermijn van 14 kalenderdagen. Indien het openstaand saldo niet integraal is vereffend binnen deze aanvullende termijn, is de Klant-consument van rechtswege een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd ten belope van:

  • € 20 als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan € 150 is

  • € 30 vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen € 150,01 en € 500 als het verschuldigde saldo tussen € 150,01 en € 500 is

  • € 65 vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf boven € 500 met een maximum van € 2.000 als het verschuldigde saldo hoger dan € 500 is. 

Het openstaand bedrag wordt tevens vermeerderd met de conventionele verwijlintrest berekend tegen de wettelijke rentevoet bepaald in artikel 5, te rekenen vanaf de dag na het verstrijken van de aanvullende betalingstermijn, dan wel vanaf de kalenderdag die volgt op de dag waarop de eerste herinnering werd verzonden mits voldaan is aan de voorwaarde vervat in artikel XIX.2, §4 WER. Indien de Klant-consument recht heeft op betaling van de Leverancier, gelden dezelfde sancties bij wanbetaling.

 

  1. In geval van niet-betaling van één of meerdere facturen, zelfs al mochten deze facturen voortspruiten uit een andere overeenkomst, heeft de Leverancier, tenzij deze niet-betaling door de Klant kan gemotiveerd worden door een gegronde klacht omtrent de door de Leverancier geleverde prestaties, het recht verdere prestaties te schorsen en/of de overeenkomst van rechtswege te ontbinden zonder dat de Klant recht heeft op schadevergoeding. In dit laatste geval heeft de Leverancier bovendien recht op een forfaitaire schadevergoeding voor winstderving en ander nadeel van 20% (twintig procent) van de prijs der nog uit te voeren werken, te vermeerderen met de prijs van de reeds uitgevoerde werken en aangekochte materialen.

  2. In geval van annulatie van de bestelling door de Klant of de Leverancier, tenzij om redenen die aan elk van hen zelf te wijten zijn of in geval van overmacht, is de Klant of de Leverancier gerechtigd op een schadevergoeding ten laste van de andere partij, waarvan het minimum forfaitair wordt bepaald op 20 % van de waarde van de bestelling, het méér aan schade te bewijzen door de partij die beweert méér schade geleden te hebben.

  3. In geval van ontbinding van de overeenkomst door de Klant-consument wegens wanprestatie in hoofde van de Leverancier, heeft de Klant-consument recht op een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 20% van de waarde van de bestelling.

  4. Slibs en andere afvalstoffen dienen te voldoen aan de vastgestelde normen voor vrij gebruik, te weten 3 µg/kg DS voor PFOS, 2 µg/kg DS voor PFOA en 8 µg/kg DS voor de som van PFAS, onverminderd afwijkende of gewijzigde regelgeving. Indien niet door middel van een erkende analyse kan worden aangetoond dat de afvalstof voldoet aan de vereiste waarden, wordt de afvalstof beschouwd als PFAS/PFOS-houdend. In dat geval zal een toeslag van toepassing zijn voor de verwerking van deze afvalstof, overeenkomstig de geldende tarieven voor PFAS/PFOS-vervuilde stromen.

  5. De Leverancier en de Klant sluiten, in zoverre wettelijk mogelijk, onder meer andere aansprakelijkheid dan diegene voorzien in deze Algemene Voorwaarden en de algemene uitvoeringsvoorwaarden en desgevallend de specifieke uitvoeringsvoorwaarden voor rioolinspectie uit, zodat zij elkaar en/of hun respectievelijke vertegenwoordigers en/of hulppersonen (onder meer bestuurders en werknemers), niet buitencontractueel kunnen aanspreken en/of betrekken bij geschillen over de totstandkoming, uitvoering, interpretatie of beëindiging van een overeenkomst. Onverminderd het voorgaande, erkennen en verklaren de Leverancier en de Klant in het algemeen dat zij, in zoverre wettelijk mogelijk, enkel elkaar en niet hun respectievelijke vertegenwoordigers of hulppersonen (onder meer bestuurders en werknemers), kunnen aanspreken, in het kader van de totstandkoming, uitvoering of beëindiging van een overeenkomst. De toepassing van artikel 6 3 §2 van boek 6 van het BW wordt expliciet uitgesloten, in zoverre wettelijk toegelaten.

  6. Onverminderd de bepalingen in de bijzondere voorwaarden wordt voor verplaatsingen van de Leverancier of haar hulppersonen de volgende kilometervergoeding aangerekend. Deze vergoeding wordt berekend op basis van een forfaitair bedrag per rit, afhankelijk van de postcode van het vertrek- of bestemmingsadres en dit als volgt:
     

    - Postcodes beginnend met 8: €0;
    - Postcodes beginnend met 9: €14,40;
    - Postcodes beginnend met 7: €34,22;
    - Postcodes beginnend met 1: €34,22; 
    - Postcodes beginnend met 2: €34,22;
    - Postcodes beginnend met 3: €43,54;
    - Postcodes beginnend met 5: €60,34;
    - Postcodes beginnend met 4: €72,32; 
    - Postcodes beginnend met 6: €95,08.
     

    De Leverancier behoudt zich het recht voor om de forfaitaire bedragen en de voorwaarden van de kilometervergoeding aan te passen voor toekomstige verplaatsingen in functie van de werkelijke kostprijs. Dergelijke aanpassingen worden schriftelijk of elektronisch gecommuniceerd aan de Klant en gaan in op de aangegeven ingangsdatum.

     

  7. Indien een bepaling van deze Algemene Voorwaarden of de algemene uitvoeringsvoorwaarden of desgevallend de specifieke uitvoeringsvoorwaarden voor rioolinspectie ongeldig of afdwingbaar wordt bevonden, blijft de rest van kracht. De ongeldige of onafdwingbare bepaling wordt vervangen door een geldige bepaling die het dichts in de buurt komt van de oorspronkelijke bedoeling.

Uitvoeringsvoorwaarden

 

  1. De standaardwerkuren van Derudder Cleaning en haar arbeiders/aangestelden zijn van 7.00 uur tot 16.00 uur met een maximum van 8 werkuren per weekdag. De werkuren worden aangerekend vanaf het vertrek vanaf een vestiging van Derudder Cleaning tot de aankomst op dezelfde vestiging van Derudder Cleaning.
  2. De werkuren van de arbeiders/aangestelden in afwijking van voornoemde standaardwerkuren op een weekdag(>8u/dag) zullen aan 150% worden aangerekend. Voor opdrachten die op zaterdag worden uitgevoerd zullen de werkuren tot 17.00 uur aan 150% worden aangerekend. Voor opdrachten die op zaterdag na 17.00 uur worden uitgevoerd, zullen de werkuren aan 200% worden aangerekend. De werkuren op zon- en feestdagen zullen eveneens aan 200% worden aangerekend.
  3. De werkuren van de combiwagen zullen steeds aan 100% worden aangerekend.
  4. Bij werkzaamheden in regie is er steeds een minimumfacturatie van 1 werkuur.
  5. Met betrekking tot opdrachten voor een interventie die op dezelfde weekdag dienen uitgevoerd te worden en voor weekendopdrachten zullen volgende extra-kosten als ‘oproep’ worden aangerekend:
    1. in de week:
      1. tussen 7.00 uur en 16.00 uur: 50,00 EUR per interventie particulier;
      2. tussen 7.00 uur en 16.00 uur: 160,00 EUR per interventie industrieel;
      3. tussen 16.00 uur en 7.00 uur : 225,00 EUR per interventie;
    2. zaterdag vóór 17.00 uur: 225,00 EUR per interventie;
    3. zaterdag vanaf 17.00 uur: 290,00 EUR per interventie;
    4. zon- en feestdagen: 290,00 EUR per interventie. e. startpremie zonder oproep buiten de normale werkuren bedraagt 61 €/persoon.
    5. algemene maaltijd- en nachtvergoeding(na 19u tot min.21u) is 83 €/persoon.
  6. Indien noodzakelijk zal een maskerpremie en/of inertiepremie (O2<17 %) gefactureerd worden, beide premies zijn elk 34 €/persoon.
  7. Voor opdrachten in regie van minimum 4 werkuren wordt een forfaitaire begeleidingsvergoeding van 52,00 EUR per dag aangerekend. Voor opdrachten in regie van minimum 8 werkuren wordt deze forfaitaire vergoeding verhoogd naar 93,00 EUR per dag.
  8. Aanwezigheid voor meetings of continue projectbegeleiding worden verrekend aan 93 €/uur per persoon en een kilometervergoeding van 0,93 €/km.
  9. Het restant van de mazouttanks dient steeds maximum 10% van het volume te bedragen en gaan uit van een metalen plaatdikte van maximum 4 mm indien deze afgebroken moet worden. Indien de tank dubbelwandig/extreem versterkt is(stalen balken of vastgelaste U-profielen) of wanneer bekleed met een peklaag, dan zullen de extra kosten hiervoor verrekend worden. We behouden ons eveneens het recht om dit werk te annuleren wanneer we dit niet kunnen uitvoeren.
  10. Voor afvalverwerking wordt steeds een minimumvergoeding van 75,00 EUR aangerekend.
  11. De USB-sticks met betrekking tot camera-onderzoeken worden door Derudder Cleaning bijgehouden tot 1 maand na betaling van de volledige prijs en aanhorigheden.
  12. De nodige attesten zijn steeds inclusief, tenzij anders vermeld.
  13. De werkruimte van Derudder Cleaning dient volledig vrij te zijn. De mangaten bij de tanken of putten dienen open te zijn of makkelijk te openen zijn. Blijft de opdrachtgever daartoe in gebreke, dan behoudt Derudder Cleaning zich het recht voor om de uitvoering van de opdracht op te schorten tot zolang de werkruimte vrij is en/of de mangaten bij de tanken of putten open zijn. De extra kosten hierdoor veroorzaakt zullen in regie worden aangerekend aan de opdrachtgever.
  14. De voertuigen van Derudder Cleaning zijn steeds voorzien van slangen van 20 meter. In het geval de combiwagen verder moet staan om de werkzaamheden uit te voeren, dan moet dit vooraf door de opdrachtgever aan Derudder Cleaning worden meegedeeld. Indien deze mededeling niet (tijdig) is gebeurd, dan zullen de extra werkuren en het extra materiaal hierdoor veroorzaakt in regie aan de opdrachtgever worden aangerekend
  15. Wachttijden, vertragingen of meerwerk ontstaan buiten de verantwoordelijkheid van Derudder Cleaning zullen aan de opdrachtgever in regie worden aangerekend. Wanneer files (t.t.z. een tijdverlies van meer dan 30 minuten) tijdens de werkuren van medewerkers van Derudder Cleaning plaatsvinden, dan zal voor de combiwagen enkel de tijd worden gerekend dewelke in normale omstandigheden zou worden gereden. Voor de extra benodigde tijd of de tijd die werd stilgestaan, zullen enkel de werkuren van de chauffeur en de tweede operator aan de werkelijke tijd worden aangerekend.

 

Uitvoeringsvoorwaarden specifiek voor rioolinspectie

Uitvoeringsvoorwaarden specifiek voor rioolinspectie

  1. De opgegeven inspectieprijzen gelden enkel voor camera-inspectie en niet voor deformatiemetingen.
  2. De inspectieputten moeten open, bereikbaar en toegankelijk zijn voor onze rioolinspectiewagen. De inspectiewagen is niet geschikt om te rijden op onverharde terreinen. De inspectieputten dienen dus langs verhardingen of met behulp van platen bereikbaar zijn.
  3. Indien er verkeershinder zou kunnen ontstaan door de opstelling van de camerawagen tijdens de inspectie, worden de nodige vergunningen aangevraagd bij het plaatselijke politiebureau door de opdrachtgever.
  4. Voorzie parkeerverbodsborden in geval de putten zich in een parkeerzone of parkeerplaats bevinden.
  5. De waterstand in de riolering moet tot een minimum beperkt worden(<10 cm).
  6. Bij toewijzing van een inspectie-opdracht dienen er duidelijke plannen aangeleverd te worden met aanduiding van de te inspecteren strengen of aansluitingen.
  7. Indien er nog rioleringswerken dienen te gebeuren, gelieve dit bij eerste contact te vermelden.
  8. De riolen moeten proper zijn, reinigen van de rioleringen doen wij ook en kan al dan niet direct in combinatie met onze rioolinspectiewagen aan interessant tarief.
  9. De minimumfakturatie is een halve dag of 810 €.
  10. Buiten West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Henegouwen: prijs op aanvraag.

Bel ons 24/7

Dringende interventie? Bel ons 24/7