Derudder Cleaning zorgt voor primeur in Guldensporenstadion

KV Kortrijk krijgt voor zijn eerste thuismatch van het nieuwe seizoen op zaterdag 3 augustus Sporting Charleroi op bezoek in het Guldensporenstadion. De aandachtige supporters en bezoekers zullen er iets merkwaardigs kunnen opmerken. Iets wat nog niet eerder te zien was in het Kortrijkse stadion en in geen enkel andere Belgische voetbaltempel. Een onvervalste primeur dus!

DERUDDER ZET IN OP VISIBILITEIT

Stijn Haghebaert, CEO en gedelegeerd bestuurder van Derudder Cleaning, nam vorig jaar de leiding van het reinigingsbedrijf uit Deerlijk in handen en zette meteen stevig in op zichtbaarheid. Bovenop campagnes op de intussen klassieke socialemediakanalen en een update van de bedrijfswebsite, stak hij het logo in een nieuw jasje, investeerde in hightech-vrachtwagens en liet al het rollende materieel opnieuw beletteren. Maar daarmee is de kous voor de nieuwbakken CEO nog lang niet af.

EEN VAN DE KERELS

Stijn Haghebaert en zijn vennoot Baudewijn Vancoillie hebben een hart voor voetbal. Allebei hebben ze sinds jaar en dag een seizoensabonnement voor hun club: KV Kortrijk aka de Kerels. Stijn mag dan niet echt een diehard fan zijn, opgaan in het spel doet-ie wel. De sympathie voor de club vertaalde zich onlangs in een partnership tussen KV Kortrijk en Derudder Cleaning. Stijn Haghebaert: “We hebben een tijdje geleden een sponsorcontract getekend bij KV Kortrijk voor het seizoen ’19-‘20.”

Pieter Vandoolaeghe, partnership manager bij KV Kortrijk: “Naast een tafel van 10 personen in Exclusive 19, het clubrestaurant waar ook bestuursleden van beide partijen aan tafel schuiven, bevat de overeenkomst een minuut ledboarding langs het veld, een leuk filmpje dat op alle schermen in alle horecaruimtes te zien zal zijn en twee abonnementen.

Pieter Vandoolaeghe: “De twee vaste stoeltjes van Derudder Cleaning werden gepimpt. Tussen alle rode zitjes zullen de twee zwarte exemplaren van het reinigingsbedrijf ongetwijfeld opvallen.”

UNIEKE SPONSORING IN BELGIË

Na overleg tussen Derudder Cleaning en KVK kwamen beide heren tot het lumineuze idee om de twee zitjes te lakken in het zwart, voorzien van het logo en de naam van het bedrijf. Het sponsoren van zitplaatsen in een voetbalstadion is op zich niet nieuw - denk bijvoorbeeld aan de zetels in de dugouts van clubs - maar stadionzitjes zijn wel degelijk een primeur. “We zijn de eerste in België die hiermee uitpakken. Maar ik ben ervan overtuigd dat het niet de laatste keer zal zijn”, zegt Stijn Haghebaert. Met de twee in het oog springende stoeltjes wil hij ‘vrienden van Derudder Cleaning’ de kans geven om een wedstrijd van de Kerels bij te wonen. “Op onze Facebookpagina zullen regelmatig wedstrijden georganiseerd worden, waarbij we telkens twee winnaars zullen aanduiden die een wedstrijd vanop onze stoeltjes zullen kunnen volgen”, besluit Stijn Haghebaert.

Persbericht

Ons persbericht met de primeur over onze originele en unieke sponsoring van KV Kortrijk werd door verschillende redacties opgepikt en gepubliceerd!

Lees hier:

Bel ons 24/7

Dringende interventie? Bel ons 24/7